ازن در پزشکی

اکسیژن تراپی یا اتوهماتراپی تکنیک درمانی جدیدی است که کاربردهای وسیعی در درمان طیف گسترده ای از بیماری ها دارد. ازن جهت تقویت نیروی حیاتی، احساس نشاط و سرزندگی و درمان بیماری های لاعلاج همچون سرطان ها استفاده می شود. درمان آلرژی ها، بیماری های پوستی، تبخال، بیماری های دهانی و لثه، سرماخوردگی و آنفولانزا، بیماری های ویروسی و قارچی، درمان زخم های دیابتی و رفع کبودی ها از دیگر خواص ازن تراپی می باشد.

جالب است بدانید درآکادمی علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی در روسیه دکتر گابرنسکی و دکتر دمیتریو به نتایج زیر دست یافته اند.
چنانچه باقی مانده اتم اکسیژن فعال پس از پالایش و ضدعفونی به میزان ۰۲/۰ تا ۰۵/۰ ppm در محیط باشد (باقیمانده اکسیژن پس از رعد و برق) باعث افزایش مقاومت بدن موجودات زنده در برابر سرما، عفونت، مواد سمی می گردد و باعث بالا بردن پتانسیل بیولوژیکی و ظرفیت حیاتی ریه می گردد.
در ایران هم در شهر تهران در دانشگاه بقیه ا... دکتر مرتضی ایزدی هم به نتایج چشمگیری دسته یافته اند ایشان به مدت ۸ سال تحقیقات خود را پیرامون ازن درمانی و ازن تراپی قرارداده اند و به نتایج مطلوبی دست یافته اند. از جمله مواردی که به آن می توان اشاره کرد :
درمان غدد سرطانی بدخیم، عفونتهای داخلی و زخمهای دیابتی می باشد که معروف ترین آنها سرطان سینه در خانمها است.